sonja

Yoga lessen

 

> Hatha Yoga

> Yin Yoga

> Stoel Yoga

> Rug, nek schouder yoga

> Zwangerschaps Yoga

 

Hatha Yoga

Bij Hatha Yoga doe je lichaamshoudingen (asanas) en oefeningen. Hierbij gebruiken we alle spieren in het lichaam. Door deze oefeningen te doen, zoek je de spanning en stijfheid in je lichaam op. Je wordt je bewust van waar spanning zit in je lichaam. Spanning en stijfheid in je lichaam zorgen ervoor dat je minder bewegelijk wordt, maar ook dat de doorbloeding in de spieren en organen verminderd. Dit kan voor allerlei klachten zorgen. Bekende voorbeelden hiervan zijn; nek-, schouder- en rugklachten, ademhalings- en concentratieproblemen. Naarmate we ouder worden kunnen deze klachten voor steeds meer problemen zorgen.

Tijdens de oefeningen leer je bewust gebruik te maken van je adem. Door het gebruik van je ademhaling kan je lichamelijke spanning stukje bij beetje gaan loslaten. Je zult merken dat er een verband bestaat tussen spanning in je lichaam en je ademhaling. Als je spanning tegen komt merk je dat je moeilijker gaat ademen of dat je je adem in houdt. Door je tijdens een houding te concentreren op je ademhaling kan je spanning in spieren gaan loslaten. Als je meer controle hebt over je adem en je rustiger gaat doorademen, gaan je spieren ook ontspannen.

Het loslaten van spanning is ook van invloed op je geestelijke balans. Spanning in spieren is vaak gerelateerd aan stress en emoties. Het loslaten van spanning in spieren zorgt ook voor loslaten in het hoofd. Door het bewust voelen van je lichaam en je ademhaling neemt je concentratie toe, wat zorgt voor meer rust in je hoofd. Je ervaart  meer innerlijke rust.

De lessen zijn geschikt voor iedereen: vrouwen, mannen, jong en oud, voor beginners en voor degenen die al eerder aan yoga hebben gedaan.

Hugo en Ria bieden een breed lesaanbod, zie website yogaria.nl>

Laatste nieuws

> Website Ria en Hugo

> Nieuwsbrief juni 2019

> Sport Yoga

 

 

buitenzijde studio yoga sonja smit

Locatie Yoga Sonja Smit Studio nummer B228