sonja

Yoga lessen

 

> Hatha Yoga

> Yin Yoga

> Stoel Yoga

> Rug, nek schouder yoga

 

Yin Yoga

In Yin Yoga ligt de focus op het bindweefsel in plaats van op de spieren zoals in andere yoga vormen. Bindweefsel (ook wel facia genoemd) is een weefsel dat alles in je lichaam met elkaar verbindt. Het omhult bijvoorbeeld de spieren en verbind ze via de pezen met de botten.

Bindweefsel is rijk aan bloedvaten, lymfevaten en zenuwweefsel. Ook de meridianen zijn er in gelegen. Het is dus een uitermate belangrijk weefsel. Het houd je soepel en zorgt voor de juiste communicatie en overdracht van signalen binnen je lichaam.

Bindweefsel kan alleen goed functioneren als het vochtig blijft. Helaas gaat dat achteruit doordat we te weinig bewegen, door stress en door het ouder worden. Blokkades in het bindweefsel kunnen veel pijn, stijfheid, bewegingsbeperking en gezondheidsklachten veroorzaken.

Als je het bindweefsel soepeler wil maken moet je er langer rek of compressie op uitoefenen. Daarom blijf je in de Yin Yoga langer in een houding , meestal zo’n 3 tot 5 minuten. Door de rek of compressie langere tijd vast te houden en daarna weer los te laten, wordt deze plek gehydrateerd. Dit brengt soepelheid terug. Als je weer uit je houding komt en gaat liggen, voel je letterlijk iets stromen in je lichaam.

De houdingen in Yin Yoga zijn vaak iets anders dan in de Yoga die wij normaal gesproken beoefenen. Het zijn meestal zittende of liggende houdingen. Je staat dus niet 5 minuten in een houding als bijvoorbeeld de Hond of de Krijger.

Laatste nieuws

> Website Ria en Hugo

> Nieuwsbrief juni 2019

> Sport Yoga

 

 

buitenzijde studio yoga sonja smit

Locatie Yoga Sonja Smit Studio nummer B228